Diktering i Office 365
Hva er diktering?
Diktering i Office 365 er en nyttig funksjon som gjør det mulig å skrive dokumenter, e-poster og andre tekster ved hjelp av tale. Det anbefales å bruke online-versjonen av programmet du ønsker å bruke. Dette kan være spesielt nyttig for deg som har vanskeligheter med å skrive på grunn av skrivevansker eller andre fysiske utfordringer. Diktering i Office 365 kan også være en tidsbesparende løsning for deg som ønsker å skrive raskt uten å måtte taste.
For å bruke diktering i Office 365, trenger du bare å aktivere funksjonen og deretter begynne å snakke. Dikteringsverktøyet vil automatisk gjøre om talen din til skrift, og du kan enkelt redigere og formatere teksten etter behov. Du kan også bruke kommandoer for å formatere teksten din, for eksempel “ny linje” eller “punktum”.
Diktering i Office 365 støttes av mange ulike språk, så uansett hvilket språk du foretrekker å skrive på, kan du få hjelp av dikteringsverktøyet. Funksjonen er tilgjengelig på mange av Office 365-appene, slik som Word, OneNote, Outlook og PowerPoint.
Prøv diktering i Office 365 og oppdag hvor enkelt og nyttig det er å skrive ved hjelp av tale!
Arbeidsmetoder
- Hør på teksten med Engasjerende leser, les inn svaret med diktering
- Les inn leserinnlegget, fortellingen eller artikkelen din, og få ned hovedtrekkene. Rett opp eventuelle feil etter at du er ferdig, gjerne i kombinasjon med Engasjerende leser.